Jedilnik
PREDŠOLSKI IN JASLIČNI JEDILNIK ALERGENI
 

od 11. do 15. decembra 2017 Priloga: Seznam alergenov
 
PRAVILNA PREHRANA OTROK V PRVIH LETIH JE VELIKA NALOŽBA ZA PRIHODNOST!
 
Urška Bilban OPHR
uni.dipl.ing.živilske tehnologije
e-mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
 
Priporočila za zdravo prehranjevanje in telesno dejavnost
 1. Uživajmo v hrani in jejmo redno.
  2. Uživajmo pestro hrano pretežno rastlinskega izvora. Izbirajmo polnovredna živila iz žit in žitnih izdelkov
  3. Večkrat dnevno imejmo na krožniku svežo zelenjavo in sadje iz lokalne pridelave.
    4. Nadomestimo večino nasičenih oz. živalskih maščob z nenasičenimi in nerafiniranimi vrstami olja.
     5. Mastno meso in mastne mesne izdelke nadomestimo s stročnicami, ribami, perutnino ali pustim mesom.
    6. Vsak dan užijmo priporočeno količino mleka in mlečnih izdelkov.
7. Jejmo manj slano hrano.
8. Omejimo uživanje sladkih živil in pijač.
9. Pijmo dovolj tekočine, predvsem vode.
10. Bodimo dovolj telesno dejavni, da bosta vnos in poraba energije uravnotežena.
   
 
VRTČEVSKO LETO 2017-18
 
 
   
28. november 2017

OPRAVIČILO - SPREMEMBA JEDILNIKA

  Obveščamo vas, da bo danes zaradi težav pri dobavi namesto BIO jabolčnega soka, navaden sok. Bio sok bomo nadomestili naslednjič.
Hvala za razumevanje.
   
  23. november 2017 JEDILNIK PO IZBORU NAJSTAREJŠIH OTROK
V našem vrtcu imajo tudi naši najstrejši otroci pred vstopom v šolo možnost, da sami po svojih željah in znanju sestavijo svoj jedilnik. Otroci so take odgovornosti veseli in hkrati motivirani k pogovoru o zdavi prehrani ter razmišljanju o bolj zdravih nadomestkih živil.
V drugem tednu bomo en dan jedli jedi, ki so si jih izbrali otroci iz  skupine COFKI, enota ŽIVŽAV.
Čestitam za trud in dobro voljo, vsem pa želim DOBER TEK :-)
   
17. november 2017 TRDICIONALNI SLOVENSKI ZAJTRK
Za letošnji tradicionalni slovenski zajtrk smo živila kupili pri:
© Med – Čebelarstvo Jere, Ljubljana-Dobrunje
© Jabolka – Gozdnik

© Mleko in maslo– Mlekarna Celeia, Celje
© Črni kruh – Pekarna Postojna
V naši kuhinji se skozi celo leto trudimo čim več živil kupovati pri lokalnih pridelovalcih in dobaviteljih. Na današnji dan pa bomo temu namenili še večjo pozornost in ne samo za zajtrk, temveč za vse obroke kupili živila, ki jih bo mogoče dobiti pri domačih dobaviteljih.

NAMEN TSZ:
- lokalna hrana je sezonsko dostopnejša,

- sadje in zelenjava imata več vitaminov in posledično višjo hranilno vrednost ter manj aditivov,

- z nakupom lokalne hrane spodbujamo lokalno gospodarstvo ter dvigamo stopnjo samooskrbe,

- znova uvajamo zajtrk v prehranjevalno shemo in poudarjamo prednosti zdravega načina prehranjevanja.

   
November 2017 TEDEN SLOVENSKE KUHINJE PO POKRAJINAH
" V ZDRAVIH DOMAČIH JEDEH JE TUDI ŠČEPEC KULTURNE DEDIŠČINE"
Emilija Pavšič
   
19. Oktober 2017 JEDILNIK PO IZBORU NAJSTAREJŠIH OTROK
V našem vrtcu imajo tudi naši najstrejši otroci pred vstopom v šolo možnost, da sami po svojih željah in znanju sestavijo svoj jedilnik. Otroci so veseli take odgovornosti in hkrati motivirani k rpogovoru o zdavi prehrani ter razmišljanju o bolj zdravih nadomestkih živil.
Na dan 19.10.2017 bomo jedli jedi, ki so si jih izbrali otroci iz skupine GUMBKI, enota MEHURČKI
Čestitam za trud in dobro voljo, vsem pa želim DOBER TEK :-)
   
Oktober 2017
KAKI

Več: povezava
   
Oktober 2017 LOSOS
Lososa uvrščamo med mastne ribje vrste. Bogat je z maščobnimi kislinami omega 3 in vitaminoma A in D. Vsebuje enostavne in večkrat nenasičene maščobne kisline, ki imajo ugoden učinek na bolezni srca in ožilja, saj učinkovito preprečujejo poapnenje žil, razna vnetja ter blažijo tudi revmatična obolenja.
 
Več: povezava
   
Oktober 2017 AJDA
Ajda je rastlina, ki jo priporočajo za boljši krvni obtok in boj proti raku, vsekakor pa spada tudi med najbolj hranilno bogata žita. Čeprav se ljudje pogosto pritožujejo, da njene jedi niso okusne, je včasih dobro stisniti zobe in pojesti kaj tudi za svoje zdravje, ne le za okus.
 
Več: povezava
 
   
september 2017 JEČMEN - JEŠPRENJ
Ječmen je okusen vir rdnin, med njimi magnezija in selena. Je enako hranljiv kot pšenica, vendar za prehrano še bolj zdrav zaradi višje vsebnosti nenasičenih maščobnih kislin. Zmanjšuje holesterol v krvi, česar ne zmore nobeno drugo žito. Bogat je z vitamini B in E in je dober za kosti.
Več: povezava
Ječmenova kaša - ješprenj  
 
Ječmen na polju  
   
   
VRTČEVSKO LETO 2016-17
 
   
avgust 2017 AKRILAMID V ŽIVILIH
    
Več:  http://www.nijz.si/sl/akrilamid-v-zivilih
   
junij 2017  
   
maj 2017 ČEŠNJE
Prve češnje so najslajše in najboljše. Preprosto smo naveličani jabolk, banan in pomaranč! Želimo si nekaj svežega, želimo si nekaj novega!
 
   
maj 2017 MLEKO (Andrej Rozman - Roza)
Ko iz tetrapaka v lonec priteče,
mleko zasliši nekoga, ki reče:
"Takole, še malo, pa Mihec bo vstal,
zato že kar zdajle mu skuham kakav."

Mleko od groze se skoraj sesiri:
"To ni mogoče, pri moji veri!
Da ob belino bom in ob okus,
to primojduš, je ostuda in gnus!"

A bolj ko jezi se nad tem, kaj bo z njim,
močneje od spodaj ga greje vroč plin.
"Jaz da kakav bom?! Nikdar, nikoli!
Preveč sem ponosno, da to si dovolim!"

Je besno vzkipelo, iz lonca ven vstalo
in belo in čisto se v svet je podalo.
"Do smrti bom mleko, nikoli kakav!"
je vpilo še, ko so ga brisali s tal.

 
   
Izvedba:  E-NINA d.o.o.